Os críticos máis innovadores do panorama estatal achéganse a Coruña para presentar, debater e establecer as liñas mestras da “nova crítica cinematográfica”. Un modo de abordar os textos fílmicos desde a propia imaxe coa axuda duns soportes tecnolóxicos cada vez máis democratizados. Grandes coñecedores do cine contemporáneo mundial, expedicionarios no circuíto de festivais, aos “novos críticos” a linguaxe escrita quédaselles pequeno. Así, tomando, manipulando, ou reapropiándose daquilo que ve, o crítico exprésase no mesmo linguaxe que aquilo que analiza. O desenvolvemento e o fácil uso das ferramentas de ripeado e edición, así como as diferentes redes sociais e webs de distribución de vídeo como YouTube ou Vimeo facilitan a circulación (poñendo ao alcance do crítico practicamente toda a historia do cine) e a análise do cine. Como ben escribe a coordinadora do simposio Beli Martínez, Profesora no área de Comunicación Audiovisual na Universidade de Vigo e productora cinematográfica de cintas como Vikingland e Arraianos (galardoadas internacionalmente), esta nova crítica achégase á concepción godardiana do cine: “un pensamento que forma/unha forma que pensa”.
Á súa vez, esta actividade trata de achegar a práctica crítica a outros axentes implicados do sector audiovisual, como poden ser productores, programadores, realizadores e estudantes de áreas de comunicación ou outros campos como a literatura ou a historia.
Os participantes: Jordi Costa (O País, Fotogramas, Cultura/s A Vanguardia), Ricardo Adalia (Mocidade en marcha, Raio Verde, contrapicado.net, Desistfilm), Covadonga G. Lahera (Transit: Cine e outros desvíos, Contrapicado, Miradas de Cine, Blogs&docs) e Miguel Branco (Lumière, Transit:Cine e outros desvíos, Cineuá, A Cuarta Parede, Tempos Novos, Sensacine).
PROGRAMA
Primeira sesión – 7 de xuño
10.00 a 14.00 horas. Fundación Novacaixagalicia. Sala de prensa.
Moderada por Jaime Pena (Director de programación da Filmoteca Galega, CGAI e crítico na Revista Caimán Cadernos de Cine).
Nesta sesión abordaranse temas como o panorama da crítica cinematográfica tradicional, as transformacións ante a aparición de novos espazos e foros de discusión, a cinefilia e a democratización do discurso crítico.
Interveñen: Jordi Costa, Ricardo Adalia, Covadonga G. Lahera e Miguel Branco.
Segunda sesión – 8 de xuño
11.00 a 13.30 horas. Fundación Novacaixagalicia. Sala de prensa.
Moderada por Beli Martínez (Profesora no área de Comunicación Audiovisual na Universidade de Vigo e Coordinadora do Observatorio 2013).
De carácter máis práctico, esta sesión centrarase no visionado e análise destas novas formas de crítica cinematográfica. O desenvolvemento desta xornada centrarase nas diferentes modalidades que existen: partindo da enunciación ou a procura de marcas autorais, transitando polos diferentes niveis de creación e de análise crítica para chegar ao ensaio cinematográfico como discurso que reflexiona en torno á imaxe e configura á súa vez unha nova obra audiovisual.
Interveñen: Jordi Costa, Ricardo Adalia, Covadonga G. Lahera e Miguel Branco.
CURRICULUMS DOS PARTICIPANTES
Jordi Costa. Licenciado en Filoloxía Hispánica pola Universidade de Barcelona. Leva escribindo sobre cine, cómic e outros territorios da cultura popular desde 1981. A partir da década de 1990 compaxina o seu labor na prensa escrita con diversos traballos en radio e televisión. foi redactor xefe da revista Fantastic Magazine, director de contidos da canle temático Cinemanía e diferentes espazos televisivos. Tambien ha comisariado as exposicións “Cultura Lixo: unha espeleoloxía do gusto” (CCCB de Barcelona) e “Plagiarismo” (A Casa Acesa de Madrid), esta última xunto a Álex Mendíbil. Na actualidade exerce a crítica cinematográfica nas páxinas do País e Fotogramas, e colabora regularmente en Mondo Brutto, Citizen K, Avui e o suplemento Cultura/s da Vanguardia.
Ricardo Adalia. Renovador da crítica cinematográfica é o autor do blog «Mocidade en marcha», publicación de escritura e reflexión cinematográfica, editor da revista “O raio verde” e redactor en “contrapicado.net”, así como colaborador na revista Desistfilm.
Covadonga G. Lahera. Xornalista e montadora cinematográfica, é cofundadora e coeditora da revista “Transit: Cine e outros desvíos”. Crítica e cronista habitual en publicacións como Blogs&docs, Contrapicado, Miradas de Cine, Cinestrenos ou Asiared ademais de colaborar habitualmente no suplemento cultural do Diario de Levante.
Miguel Branco Hortas. Nacido en Lugo, o 19 de setembro de 1985. Estudou Historia naen a Universidade de Santiago de Compostela. Comeza a escribir crítica de cine na blogosfera desde os 16 anos. En 2008 forma parte do consello fundador da revista Lumière (http://www.elumiere.net/), creada por un grupo de mozos cinéfilos durante o festival de Xixón. Para Lumière, ademais de colaborar en tarefas de organización e selección de contidos, escribe artigos sobre Marco Bellocchio, Manoel de Oliveira e Jean-Marie Straub, entre outros directores; así como crónicas de festivais especialmente Xixón e Sitges. Colabora con outras revistas de crítica na web como Transit (http://www.cinentransit.com/), Cineuá (http://www.cineua.com/) e A Cuarta Parede (http://www.acuartaparede.com/), e redactou varios artigos para a revista galega de cultura Tempos Novos. Tamén é colaborador do portal Sensacine. Administra un espazo web en rede de microblogging Tumblr (http://www.startingplace.tumblr.com/) e unha recente bitácora sobre cinefilia e humor chamada Cinefobia(s) (http://cinefobias.blogspot.com/).
COORDINADORA:
Beli Martínez. Licenciada en Comunicación Audiovisual e en Publicidade e Relacións Públicas pola Universidade de Vigo. traballou como productora en diferentes longametraxes en Galicia como, “Arraianos” dirixida por Eloy Enciso ou “Vikingland” de Xurxo Chirro, premiados en diferentes festivais internacionais. Na actualidade, compaxina a produción audiovisual coa docencia na Universidade de Vigo onde imparte as materias de Teoría e técnica do documental e Produción de ficción e onde desenvolve a súa tese en torno ao cine de non ficción en Galicia.